Este a 93-a zi a anului.
Au mai rămas 272 de zile până la sfârșitul anului.
Soarele răsare la 06 h 54 m și apune la 19 h 45 m.
Citatul zilei
“Există
întotdeauna în copilărie un moment în care uşile se deschid şi lasă viitorul să
pătrundă înlăuntru.” (Graham Greene, scriitor, dramaturg, scenarist și critic literar
englez., n.
2 octombrie 1904 – d. 3 aprilie 1991)
Ziua Jandarmeriei
Române
În fiecare an, la 3 aprilie, este sărbătorită Ziua Jandarmeriei Române, marcând, astfel data la care, în 1850, Grigore Alexandru Ghica, domnul Moldovei (1849-1853), a aprobat hotărârea Divanului Obştesc, semnând actul de înfiinţare a jandarmeriei: "Legiuirea pentru reformarea Corpului slujitorilor în jandarmi", potrivit site-ului oficial al Jandarmeriei Române.
Jandarmeria
Română (Inspectoratul General al Jandarmeriei Române - IGJR) este structura
militară cu atribuții în menținerea și restabilirea ordinii și liniștii
publice, transportul și paza valorilor, bunurilor și materialelor periculoase,
cât și paza și apărarea obiectivelor de importanță deosebită. Jandarmeria
Română este subordonată Ministerul Afacerilor Interne.
La 3 aprilie
1850, Grigore Alexandru Ghica, domnul Moldovei (1849-1853), a semnat actul de
înființare a jandarmeriei: ''Legiuirea pentru reformarea Corpului slujitorilor
în jandarmi'', pe care a comunicat-o Divanului Obștesc și Sfatului Ocârmuitor,
conform site-ului www.jandarmeriaromana.ro. Acest document prevedea că Regimentul
de jandarmi din Moldova se împarte în două subdiviziuni, fiecare având zona de
responsabilitate formată din câte șase ținuturi (județe), la fiecare ținut
fiind repartizată câte o companie de jandarmi, la care se adăuga câte o
companie la Isprăvnicia Iașului și la Poliția Capitalei, în total, 14 companii
de jandarmi ce totalizau un efectiv de 1.433 jandarmi călări și pedeștri.
Domnul Moldovei
deschisese, la 17 februarie 1850, prima adunare a Divanului Obștesc, iar la 25
februarie 1850 a solicitat divanului, printr-un Opis, să ia în discuție
proiectul pentru reformarea ''Corpului Slujitorilor''. Divanul Obștesc a votat
această legiuire la 12 martie. Legiuirea promulgată de Grigore Alexandru Ghica
a constituit actul de naștere al acestei arme, căruia i-a dat statut juridic,
i-a definit atribuțiile, principiile de organizare și funcționare, constituind
fundamentul teoriei și practicii de-a lungul existenței sale.
Jandarmeria a cunoscut un amplu proces de modernizare în perioada domniei lui Alexandru Ioan Cuza. Necesitatea elaborării unei legi de organizare a Jandarmeriei în întreaga ţară a dus la promulgarea Legii pentru organizarea Jandarmeriei rurale, prin Decretul Regal nr. 2919 din 30 august 1893, urmată de Regulamentul de aplicare a Legii Jandarmeriei rurale din 1 septembrie 1893.
În prezent, activitatea Jandarmeriei Române este reglementată de Legea nr. 550 din 29 noiembrie 2004 privind organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române, care stabileşte statutul, atribuţiile şi competenţele instituţiei, organizarea şi conducerea, drepturile şi obligaţiile personalului instituţiei. Potrivit legii, ''Jandarmeria Română este instituţia specializată a statului, cu statut militar, componentă a Ministerului Administraţiei şi Internelor, care exercită, în condiţiile legii, atribuţiile ce îi revin cu privire la apărarea ordinii şi liniştii publice, a drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, a proprietăţii publice şi private, la prevenirea şi descoperirea infracţiunilor şi a altor încălcări ale legilor în vigoare, precum şi la protecţia instituţiilor fundamentale ale statului şi combaterea actelor de terorism''.
Jandarmeria a cunoscut un amplu proces de modernizare în perioada domniei lui Alexandru Ioan Cuza. Necesitatea elaborării unei legi de organizare a Jandarmeriei în întreaga ţară a dus la promulgarea Legii pentru organizarea Jandarmeriei rurale, prin Decretul Regal nr. 2919 din 30 august 1893, urmată de Regulamentul de aplicare a Legii Jandarmeriei rurale din 1 septembrie 1893.
În prezent, activitatea Jandarmeriei Române este reglementată de Legea nr. 550 din 29 noiembrie 2004 privind organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române, care stabileşte statutul, atribuţiile şi competenţele instituţiei, organizarea şi conducerea, drepturile şi obligaţiile personalului instituţiei. Potrivit legii, ''Jandarmeria Română este instituţia specializată a statului, cu statut militar, componentă a Ministerului Administraţiei şi Internelor, care exercită, în condiţiile legii, atribuţiile ce îi revin cu privire la apărarea ordinii şi liniştii publice, a drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, a proprietăţii publice şi private, la prevenirea şi descoperirea infracţiunilor şi a altor încălcări ale legilor în vigoare, precum şi la protecţia instituţiilor fundamentale ale statului şi combaterea actelor de terorism''.
Misiunile
principale ale Jandarmeriei Române sunt: asigurarea și restabilirea ordinii
publice, transportul și paza valorilor, bunurilor și materialelor periculoase,
dar și paza și apărarea obiectivelor de importanță deosebită.
Evenimente de-a
lungul timpului…
- 1653: S-a încheiat prima domnie a lui Vasile Lupu în Moldova (1634–1653).
Acest domnitor umanist a
dus o politicã de sustinere a ortodoxiei în Peninsula Balcanicã, a ctitorit
biserica Trei Ierarhi din Iasi, a întemeiat Academia Vasilianã si a sprijinit
activitatea tipograficã în Moldova.
Logofătul
Gheorghe Ştefan, sprijinit de corpuri de oaste din Transilvania şi Muntenia,
ocupă Iaşii şi se proclamă domn al Moldovei.
Desfăşurarea
evenimentelor din Polonia vecină, legate de insurecţia oştii zaporojene, si
alte evenimente ce vizau atît Ţara Moldovei, cît şi Imperiul Otoman, i-au
determinat pe otomani să-l recunoască ca domn pe logofătul rebel, care il
slujise aproape două decenii – pe Vasile Lupu.
Domnul Moldovei
Vasile Lupu s-a refugiat la Cameniţa, dar s-a
întoars în scurt timp cu cazacii ginerelui său Timuș și invinge in lupta
de la Popricani.Nu se mulțumește însă numai cu recâștigarea tronului, ci îl
urmărește pe Gheorghe Stefan si în Valahia, cu gândul de a se răzbuna si pe vechiul sau rival, domnul muntean Matei
Basarab. Este însă învins în batalia de la Finta in 17 mai și isi pierde
definitiv tronul. Fuge la cazaci, de acolo la tătari și apoi la Constantinopol,
unde a fost întemnitat în incisoarea
Șapte Turnuri. După eliberare, încearcă zadarnic să-și recâștige tronul,
dar moare la Constantinopol in 1661.
Ulterior,
osemintele sunt aduse la Iași, fiind reinhumate în biserica Trei Ierarhi,
alaturi de ceilalti membri ai familiei.
- 1880: S-a născut printul George Valentin Bibescu.
George Valentin
Bibescu, nepot al domnitorului Gheorghe Bibescu, pretendent de drept la tronul
țării. Mama lui era Zoe Mavrocordat, prima soţie a domnitorului, una dintre cele mai bogate femei din Principatele dunărene. S-au păstrat puține informații privind copilăria lui.
Martha și Valentin Bibescu |
Căsătoriţi în urma unei
pasiuni fulgerătoare, de scurtă durată, Martha şi Valentin Bibescu au fost
împreună, oficial, 36 de ani. Istoria mondenă le atribuie numeroase
infidelităţi, două tentative de divorţ şi vieţi separate. Într-un final,
mariajul turbulent se termină în prietenie, iar relaţiile dintre cei doi, aşa
cum o dovedesc câteva scrisori inedite expuse la Ploieşti, erau de caldă
amiciţie.
Îi dăruiește soției
sale, Martha, castelul de la Mogoșoaia (care a aparținut lui Constantin
Brâncoveanu) a cărui restaurare începe în 1910 și se sfârșește în 1927. Meritul
Marthei este de a fi realizat, la 11 km de București, un palat domnesc de secol
XVIII.
Pasionat de aviaţie,
după cum singur recunoaştea, a urmat cursuri de pilotaj în Franţa, devenind cel
de-al 20-lea pilot brevetat din lume (1910) şi după un an, proprietar al şcolii
de zbor de la Cotroceni.
George Valentin Bibescu
a îndeplinit misiunile de observare/recunoaştere şi fotografie aeriană, pentru
care a fost decorat cu „Virtutea Militară” şi cu „Légion d’honneur” din parte
delegaţiei militare franceze.
Generalul Berthelot îi
numea pe românii celor două escadrile conduse de Bibescu „veselii maniaci ai
sinuciderii”.
După înfiinţarea
Serviciul de Aeronautică Militară, în anul 1913, Prinţul Bibescu a participat
la luptele din Primul Război Mondial şi a fost avansat la gradul de maior,
apoi, după război, la cel de locotenent-colonel.
La iniţiativa sa a fost
înfiinţată Liga Naţională Aerienă Română care avea ca obiective înzestrarea
armatei române cu avioane, dar şi promovarea şi dezvoltarea aviaţiei. Astfel a
luat naştere şi Aerodromul Băneasa, situat vis-à-vis de actualul Aeroport Internaţional
Bucureşti-Băneasa “Aurel Vlaicu” (pe fosta moşie a mătuşii sale, Maria Bibescu,
contesă de Montesquiou Fezensac).
Tot acolo a funcţionat
şi o şcoală de zbor cunoscută sub numele de “şcoala monoplaniştilor”, care a
cuprins şi prima secţie de medicină aeronautică.
Între anii 1911-1912, George
Valentin Bibescu a deținut funcția de comandant al Școlii de pilotaj de la
Cotroceni. De asemenea, în perioada 1920-1923, a deținut funcția de președinte
al Comitetului Olimpic Român.
Prinţul Bibescu a
iniţiat şi înfiinţarea Aeroclubului Regal Român, afiliat Federaţiei Aeronautice
Internaţionale (FAI), în paralel, deţinând funcţia de Preşedinte al Comitetului
Olimpic Român.
Aventurosul prinţ a
pendulat permanent între cer şi pământ, nehotărât ce strategie să aleagă în
cucerirea necunoscutului: avionul sau „trăsura fără cai, care duduia şi scotea
fum”.
Pasionat şi de
automobilism, Povestea vieţii sale a continuat cu organizarea primului raliu
european, pe traseul Geneva – Bucureşti, pe care l-a şi câştigat (1900). Cu
această ocazie a fost confecţionată o plachetă cu titlul „GENEVE - BUCAREST EN
AUTOMOBILE”.
Doi ani mai târziu,
Prinţul Bibescu a pus bazele „Automobil Club Român”, instituţie al cărei
preşedinte a fost timp de 20 de ani.
Prima cursă
automobilistică din Regat a avut loc pe ruta Bucureşti – Giurgiu - Bucureşti
(1904) şi a fost câştigată tot de George Valentin Bibescu, alături de soţia sa,
Martha Bibescu, prima femeie cu brevet din ţară (66.5 Km/h - cea mai mare
viteză medie obţinută pe şoselele publice într-o cursă).
În 1905, George
Valentin Bibescu, porneşte într-o expediţie spre Persia, având şi sarcini
diplomatice, iar Martha îl însoţeşte. La întoarcere, aceasta scrie „Cele opt
paradisuri”, impresionatã fiind de cele văzute în călătorie. Cartea scrisă la
vârsta de doar 22 de ani a fost premiată de Academia Franceză şi a propulsat-o
pe prinţesă în rândul celor mai apreciaţi scriitori ai vremii.
„Persia în automobil”,
jurnalul acestei aventuri, a fost publicat în anul 1906, la Paris, de către
jurnalistul francez, Claude Anet.
În palmaresul său se
mai înscrie şi prima traversarea a Saharei, în 1929, plecând de la Dakar.
O altă pasiune a
principelui a fost industria, regăsită în construirea mai multor fabrici la
Comarnic: una de ciment, alta de var alb şi una de var negru, o fabrică de
cherestea de brad şi fag. Tot el avea în exploatare cariere de piatră, calcar,
mozaic, piatră de pavaj şi şi de zidărie, dar şi o moară, o fabrică de
ceramică, una de trinitrotoluen, o tăietorie cu aburi şi o mină de antracit.
Toate erau reunite sub firma I.P.B. – „Întreprinderile Prinţului G. V.
Bibescu”, cu sediul la Comarnic.
Produsele care au ieşit
pe poarta acestor fabrici, au participat şi au câştigat medalii de bronz şi de
aur, la diferite expoziţii.
A fost Mare
Maestru al Marii Loji Naționale din România (1911-1916), și Mare Maestru
Onorific al acesteia în anul 1925. În 1930 este președinte al Federației
Internaționale Aeronautice.
A murit la București și
este înhumat la Mogoșoaia.
(Sursa: http://stiri.tvr.ro)
- 1885: Gottlieb Daimler primește patentul pentru primul motor răcit cu apă
Gottlieb Daimler primeşte patentul pentru motorul său cu 1 cilindru vertical răcit cu apă.Acest motor avea porecla “grandfather clock”. Motorul avea 1.5 CP la 700rpm.Inventia lui Daimler a fost ceva deosebit fata de ce ofereau ceilalti producatori de motoare.Până atunci nimeni nu reuşise să rezolve problema supraîncălzirii motoarelor cu combustie internă. Astazi inca se mai foloseste metoda de racire a lui Daimler.în cazul motorului lui Daimler, apa circula în jurul blocului motor, prevenind temperaturile extreme la nivelul motorului.
- 1889: S-a născut Grigoraș Dinicu,
violonist
virtuoz și compozitor român de origine romă, care s-a impus printr-o manieră
deosebită de interpretare a vechilor piese muzicale din repertoriul lăutăresc,
prin sobrietatea stilului său individual și prin tehnica instrumentală
excepțională. Este cunoscut în toată lumea mai ales pentru compoziția sa din
1906, Hora staccato. Violonistul Jascha Heifetz afirma despre Dinicu că este
cel mai bun violonist pe care l-a ascultat vreodată.
Grigoraș Dinicu
(n. 3.APR.1889 în mahalaua bucureșteană Scaune - d. 27.MAR.1948) a fost un
violonist respectat, cunoscut pentru compoziția proprie Hora staccato (1906) și
pentru stilul deosebit de interpretare și promovare a piesei Ciocârlia (compusă
de bunicul său, lăutarul Angheluş Dinicu, pentru spectacolul de dezvăluire a
turnului Eiffel în 1889). Tatăl lui, Ionică Dinu, a fost lăutar, călătorind cu
meseria în Franța și Rusia; unchiul său (din partea mamei), Dimitrie Dinicu,
studiase violoncelul la Viena (unde a fost coleg și prieten cu George Enescu).
De mic, Grigoraș Dinicu a cântat în corul bisericii Scaunele Vechi și a luat
primele lecții de vioară de la Moș Zamfir.
Primit la Conservator în 1902 (la doar 13 ani), a prins un an de studii
alături de profesorul maghiar Carl Flesch (Flesch Károly, care a predat aici
între 1897-1902). La examenul de absolvență dat pe scena Ateneului Român,
Grigoraș Dinicu a interpretat Concertul nr. 1 de Niccolo Paganini, (strecurând
in program și compozitia proprie, Hora Staccato). I s-a acordat Premiul I.
O poveste pe
care o găsim menționată în toate articolele biografice ale muzicianului, este
cea a studentului care se angajează în secret la un spectacol de pantomimă La
Moşi, ca să câștige un ban în plus. Într-o zi, profesorul de la Conservator,
Carl Flesch, se duce să vadă pantomima. Din spatele mimului care-şi făcea
numărul cu vioara, sprofesorul recunoaște stilul violonistului, îl identifică,
şi-l exmatriculează.
Pentru că îi apreciază valoarea, același
profesor îl pregătește în particular pe Grigoraş Dinicu, iar acesta până la
urmă nu pierde anul.
Între 1906-08,
Dinicu a fost angajat în Orchestra Ministerului Instrucțiunii Publice.
Destinul îi
oferă o evoluție constantă și deschiderea spre Europa, începând ca șef de taraf
la grădini de vară din București (la restaurantul lui Ionică Enescu, la Bufet
și la restaurantul Gambrinus, cel din urmă fiind în proprietatea lui Ion Luca
Caragiale), ajungând la Budapesta, în taraful vestitului lăutar Lacz Laczi,
ulterior (strunind vioara faimosului lăutar Nicolae Buică) la Bruxelles, Londra
(Greeen Park Hotel), Monte Carlo și Paris (ajungând aici să câștige respectul
lui Jascha Heifetz, care îl ascultă pentru prima dată în cel mai mare
restaurant parizian, Ambassadeur). Taraful său reprezintă România la Exposition
Internationale des Arts et Techniques dans la Vie Moderne (Paris, 1937) și la
1939 World Fair (din New York City, unde se expune prototipul instrumentului
modern: orga electronică), în ambele locuri, fiind trecut în program alături de
Maria Tănase.
Timp de patru luni, cântă la restaurantul lui Jean Filipescu din New York City, unde vine să-l asculte și Marlene Dietrich. Artistul se întoarce în Europa în septembrie 1939, când Germania nazistă invadează Polonia.
La împlinirea
unui sfert de secol de activitate, Grigoraș Dinicu este sărbătorit cu public
alături de Filarmonica din București (la Ateneul Român în 1936, interpretând
Dublul concert de Bach, împreună cu Al. Teodorescu).
Deschis spre o
gamă largă de genuri muzicale, violonistul a introdus în repertoriul său
melodii cafe-concert, muzică de cameră, valsuri, serenade populare la vremea
respectivă, jazz-ul de local, foxtrot şi Charleston - pe lângă compoziții din
repertoriul unor clasici precum Schubert, Dvorak, Ceaikovski, Brahms.
În anii 1930,
Grigoraș Dinicu este implicat în mișcarea politică a țiganilor, fiind numit
președinte onorific la Uniunea Generală a Țiganilor din România (care în
aprilie 1934 reunește Asociațiile generale ale țiganilor din România, dintre
care cele mai importante au fost înființate cu un an înainte).
Violonistul este
înaintat la gradul de ofițer în preajma războiului (fiind probabil și spion în
cel de al doilea război mondial - fiind angajat în turnee la Ankara și Istanbul
- orașe renumite de rendez-vous pentru spioni), dar suferă un accident grav
vasculo-cerebral în 1943 (după care rămâne afectat tot restul vieții de o
pareză pe partea stângă).
Muzicianul nu
renunță la instrument, apare cu vioara în diferite formații ca secundaș, fiind
angajat în cele din urmă la primul restaurant de stat deschis de comuniști după
război la Continental în București (în 1947). În aceeași perioadă, Grigoraș
Dinicu este diagnosticat cu cancer la laringe.
Prima
intervenție chirurgicală are loc la începutul lunii august 1948. Operația îi
prelungește viața doar cu șase luni, iar Grigoraș Dinicu se înțelege în
continuare cu lumea din jurul lui prin scris. Cancerul nu este extirpat complet
- și se extinde, iar maestrul nu supraviețuiește a doua intervenție chirurgicală
din 27.MAR.1949.
Moare la data de
28 martie 1949 în București. A fost înhumat la Cimitirul „Pătrunjel” (azi
„Reînvierea”), foarte aproape de lăutari ca Sava Pădureanu, Cristache Ciolac,
Costică Pompieru. La înmormântare, Orchestra „Barbu Lăutaru” condusă de Ionel
Budișteanu a cântat „Hora staccato”.
- 1973: primul apel de pe telefonul mobil
Martin Cooper,
unul dintre managerii Motorola, a iniţiat pentru prima oară un apel de pe
telefonul mobil. El l-a sunat pe Joel Engel, rivalul său de la Bell Labs
(actualii Alcatel-Lucent) – iar legenda spune că acesta ar fi plâns de necaz,
pentru că Motorola i-a luat-o înainte.
Asa cum spun
unele zvonuri, Martin Cooper s-a inspirat din serialul SF Star Trek, din
gadgeturile folosite de capitanul Kirk.
Martin Cooper nu
este un nume cunoscut, dar invenţia lui este folosită de mai mult de jumătate
din populaţia planetei care deţine un telefon mobil.
El a venit cu
ideea realizării unui telefon mobil şi, cu ajutorul echipei de la Motorola,
primul terminal a apărut în 1973, având o greutate de aproximativ două
kilograme.
În momentul în
care a efectuat primul apel folosind telefonul mobil, de la locuinţa lui din
New York, Martin Cooper nu concepea că invenţia lui se va bucura de un mare
succes.
El a declarat,
într-un interviu pentru BBC, că producerea primului telefon mobil Motorola a
costat echivalentul sumei de un milion de dolari în banii de astăzi.
"Practic, a
trebuit sa suspendăm toate proiectele companiei pentru ca toţi angajaţii să
lucreze la conceperea telefonului mobil şi a infrastructurii necesare pentru ca
acesta să funcţioneze", a declarat Martin Cooper.
Primul model al unui telefon mobil cantarea nu
mai putin de 1.4Kg, putea fi folosit doar pentru o convorbire de 35 de minute
fiinde necesara o incarcare de 10 ore. Acesta a fost denumit „DynaTAC” (DYNamic
Adaptive Total Area Coverage). Compania Motorola a folosit resurse timp de 10
ani pentru obtinerea aprobarilor si pentru depasirea obstacolelor tehnologice
pana a se ajunge la productia in masa a dispozitivului. DynaTAC a fost lansat
in anul 1983, o versiune mai usoara vandut la pretul de 3500$ (un echivalent a
7400$ de astazi).
Prima versiune a
dispozitivului comercializat avea lungimea de 33cm, ave incluse noua taste:
„recall, clear, send, store, function, end, power, lock, volume”, avea un
display si avea posibilitatea de memorare a 30 de numere. In 1990, la mai putin
de 10 ani, erau deja disponibile serviciile de telefonie mobila pentru
aproximativ un milion de clienti din SUA pentru ca mai tarziu, in anul 2011, nu
mai putin de 87% din populatia planetei puteau beneficia de servicii de
telefonie mobila.
"Chiar şi
în 1983, un telefon mobil costa aproximativ 4 000 de dolari, care astăzi ar fi
echivalentul a 10 000 de dolari".
Martin Cooper a
adăugat că echipa sa a trebuit să răspundă provocării de a îngrămădi mii de
piese într-un telefon pentru prima dată.
"O parte
importantă a telefonului a fost bateria, care cântarea de patru-cinci ori mai
mult decât un telefon din ziua de astăzi.
"Durata de
viaţă a bateriei era de 20 de minute, dar acest lucru nu reprezenta o problemă,
pentru ca nu puteai ţine telefonul la ureche atâta timp", a mai spus el.
După producerea
telefonului, cel mai mare obstacol era reprezentat de adaptarea infrastructurii
existente, care la acea vreme era utilizată de telefoanele din autoturisme,
pentru a suporta apelurile făcute de pe telefoanele mobile.
"Provocarea
era crearea reţelei. În acel moment aveam nevoie de doar trei megahertzi din
spectrul de frecvenţe, echivalentul necesităţii a cinci posturi de televiziune
pentru a transmite în toata lumea", a declarat Martin Cooper.
El şi echipa lui
sperau ca în viitor fiecare om să deţină propriul lui telefon mobil.
"Nu aveam
nici cea mai mică idee că după 35 de ani mai mult de jumătate din populaţia
planetei va deţine un telefon mobil", a completat el.
Iniţial,
telefoane mobile au fost proiectate pentru a ajuta doctorii şi personalul
spitalelor să comunice mai eficient.
Martin Cooper
spera că dispozitivele vor aduce siguranţa şi libertate oamenilor, dar
eventualele implicaţii sociale erau dincolo de înţelegerea sa cu patru decenii
în urmă.
"Nu aveam
nici cea mai mică idee că site-uri precum Twitter sau Facebook, alături de
celelalte concepte, se vor realiza vreodată", a declarat el.
"Monştrii moderni"
O nouă generaţie de smartphone-uri au
revoluţionat industria telefoniei mobile şi au schimbat modul în care oamenii
folosesc şi interacţionează cu dispozitivele mobile.
Tehnologia din
terminale nu mai pune accentul pe apelurile de voce, fiind folosită pentru a
include şi alte funcţii, printre care camere foto, media player portabil,
browser web sau GPS.
Martin Cooper
consideră că, prin înglobarea diverselor tehnologii în terminalele mobile,
producătorii au transformat telefoanele în "monsturozităţi".
"Manualul
de instrucţiuni este acum mai mare şi mai greu decât telefonul însuşi.
Tehnologia utilă este intuitivă, însă telefoanele de acum te forţează să devii
un inginer", a declarat el.
Totuşi,
creatorul primului telefon mobil testează cele mai noi smartphone-uri, deoarece
doreşte să înţeleagă inovaţiile care au loc în piaţa terminalelor mobile.
"Trebuie să
testezi şi să foloseşti un produs pentru a-l înţelege şi de aceea am un telefon
mobil nou la fiecare două luni", a completat el.
Viitorul
telefoniei mobile
Pe măsură ce
telefoanele mobile se îndreaptă spre a patra generaţie, aducând noi funcţii,
inventatorul telefonului mobil consideră că terminalul viitorului ar trebui să
urmărească îmbunătăţirea calităţii vieţii consumatorului.
"Tehnologia
face viaţa mai bună, mai uşoară, mai sigură. Te învaţă, te distrează şi în cea
mai mare parte te face mai productiv", a declarat Martin Cooper.
"Viitorul
telefoniei mobile este de a îmbunătăţi calitatea vieţii consumatorilor. Cel mai
important, în opinia mea, va fi posibilitatea de a revoluţiona asistenţa
medicală", a adăugat el.
În ceea ce
priveşte aspectul fizic al telefoanelor mobile, care deja au scăzut
considerabil în dimensiune faţă de primul dispozitiv, Martin Cooper consideră
ca viitorul utilizator "se va confunda" cu terminalul, prin
"cipuri implantate după ureche".
Să aveți o zi frumoasă!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Dacă aveți sugestii referitoare la calendarul zilnic, nu ezitați să lăsați un comentariu prin care să vă exprimați părerile legate de tipul evenimentelor despre care ați dori să citiți pe blog.Mulțumesc!